WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

United States

Go to your suggested website

Evästeet

Sivustomme käyttää evästeitä, jotta voimme tarjota sinulle parhaan mahdollisen kokemuksen. Hyväksyt evästeiden käytön painaamalla Hyväksyn ja jatkamalla sivujen käyttöä. Voit lukea tietosuojaselosteen täältä.

Takaisin ylös

YIT ja KONE arkea helpottamassa

Jos sinä tunnet kotisi, eikö kotisi pitäisi myös tuntea sinut? Tämä ajattelu on taustalla, kun KONE ja YIT helpottavat ihmisten arkea innovatiivisen teknologian keinoin.

Kuva

Juuri tällaista asumisen helppoutta KONE Residential Flow lupaa. Ratkaisua pilotoidaan parhaillaan YIT:n asuinrakennuksessa Jyväskylän Kankaalla. Se hyödyntää mobiili- ja pilviteknologiaa ja helpottaa asukkaiden liikkumista rakennuksessa mahdollistamalla ulko-ovien, hissien ja ovipuhelinjärjestelmien ohjauksen älypuhelimella. Kaikki tämä tekee asukkaiden arjesta sujuvampaa.

”Tulevaisuuden asumisessa korostuvat käsitykseni mukaan helppous ja mukavuus”, sanoo YIT:n Asumisen palvelut kehitysohjelman johtaja Pekka Helin. ”Sitä ihmiset haluavat kodiltaan.”

Kangas on Jyväskylän kaupungin merkittävin aluekehityshanke. Siellä tulee työskentelemään 2 100 ja asumaan 5 000 ihmistä. Se, että YIT pilotoi KONE Residential Flow’ta alueella, osoittaa digitaalisten ratkaisujen tärkeyden tulevaisuuden asumisen toimivuutta lisättäessä.

Ei pelkkää teknologiaa

Vaikka teknologia onkin ratkaisun sydän, asukkaiden tarpeet ovat etusijalla. KONE on varmistanut tämän haastattelemalla yli kahtasataa kiinteistöhuollon ammattilaista, rakennuttajaa ja asukasta ymmärtääkseen helppoon liikkumiseen liittyvät tarpeet ja haasteet ja kehittänyt ratkaisun, joka on samalla sekä kätevä että huomaamaton.

”Tärkeintä asunnossa on toimivuus”, Helin toteaa. ”Sitä meidän täytyy aina tarjota asiakkaille. Tietenkin teknologialla on siinä tietty rooli, mutta sen on oltava taka-alalla, koska ihmiset eivät kiinnitä siihen huomiota.”

KONE Residential Flow on kuin näkymättömät aivot, jotka vetävät rakennuksen naruja. Siihen kuuluu kolme kokonaisuutta: KONE Access, KONE Visit ja KONE Information.

Saumattomasti integroitu KONE Access ohjaa rakennuksen ovia, kutsuu automaattisesti hissin ja vie käyttäjän tämän kotikerrokseen. KONE Visitin ovipuhelinjärjestelmän avulla asukkaat voivat päästää vieraita tai pakettilähetin kotiinsa älypuhelimella myös silloin, kun eivät itse ole kotona.

KONE Information paketti on työkalu koko yhteisölle. Sen avulla kiinteistöhallintayhtiöt voivat lähettää asukkaiden älypuhelimiin tai hissien tai aulan infonäyttöihin rakennusta koskevaa tietoa.

Järki ja tunteet

Asukkaiden liikkumisen tulee olla sujuvaa, mutta heidän turvallisuuden tunteensa ei saa heikentyä. Toisin sanoen ratkaisun on toimittava – mutta sen on pidettävä asiattomat loitolla.

KONE Residential Flow ei ole pelkästään rakennuksen aivot. Se on myös osa rakennuksen sydäntä, sillä se suhtautuu jokaiseen ihmiseen yksilöllisesti, mukautuu heidän toiveisiinsa ja suojelee heitä ulkopuolisilta.

”Ihmiset haluavat tuntea olonsa turvalliseksi kotonaan”, Helin sanoo. ”Koti on oma paikka. Siellä haluaa viihtyä.”

YIT:lle yhteistyö KONEen kanssa on erittäin tärkeää. Yhtiöt ovat olleet kumppaneita jo pitkään, ja YIT on iloinen KONEen uudesta aluevaltauksesta. Helin uskoo, että KONE jatkaa innovaatioiden polulla.

”Siten voimme kehittää yhteistyötä ja mennä yhdessä eteenpäin”, hän sanoo.

Haluatko tietää lisää Residential Flow’sta ja tulevaisuuden asumisesta? Tutustu ratkaisuun tästä.empty

Jaa tämä sivu