KONE DX -sarjan hisseille neljä Red Dot -muotoilupalkintoa

Lehdistötiedote Julkaistu 05.07.2020

KONE Oyj, lehdistötiedote, 7.5.2020

KONEen hiljattain lanseeratut KONE DX -sarjan hissit ovat voittaneet neljä palkintoa arvostetussa Red Dot Award: Product Design 2020 -kilpailussa. Hissien sisustusvalikoima ja digitaalisen kokemuksen hissikonsepti palkittiin erinomaisista muotoiluratkaisuistaan, innovatiivisuudestaan ja älykkäistä elementeistään.

KONE DX -sarja on maailman ensimmäinen digitaalisilla tietoyhteyksillä varustettu hissisarja. Sen teknologia, muotoilu ja design-valikoima, uudet materiaalit, sovellukset ja palvelut mahdollistavat täysin uudenlaisen käyttäjäkokemuksen. Hissien innovatiiviset materiaalit, kuten tahroja ja naarmuja ehkäisevät pinnat sekä antibakteeriset pinnat, helpottavat laitteiden puhtaanapitoa ja edistävät ympäristön terveellisyyttä. Lisäksi valikoima kattaa vastuullisia materiaaleja, jotka täyttävät esimerkiksi BREEAM- ja LEED-järjestelmien vaatimukset rakennusten ympäristösertifioinnille. Hissien dynaamisilla näytöillä voidaan tehostaa viestintää rakennuksissa, ja ääni- sekä valaistusratkaisuilla voidaan muuttaa hissien tunnelmaa ja sisustusta. KONE DX -sarjan ansiosta asiakkaat voivat mukauttaa ja päivittää hissikokemusta tarpeen mukaan rakennuksen koko elinkaaren ajan.

"Olemme erittäin iloisia ja otettuja, että uusille KONE DX -sarjan hisseillemme myönnettiin nämä arvostetut palkinnot", sanoo KONEen design-johtaja Visa Rauta. "Koko tarjooma kehitettiin läheisessä yhteistyössä eri puolilla maailmaa toimivien asiakkaidemme kanssa. Tuloksena syntynyt hissimallisto tuo mielekkäitä kokemuksia ja hyvinvointia kaupungeissa asuville ihmisille."

Ensimmäiset Red Dot -muotoilupalkinnot jaettiin jo vuonna 1955. Kilpailu on vakiinnuttanut asemansa maailman suurimpien ja arvostetuimpien muotoilukilpailujen joukossa. Kilpailuun lähetetään yli 18 000 palkintohakemusta. Palkintoja jaetaan kolmessa sarjassa: Red Dot Award: Product Design, Red Dot Award: Brands & Communication Design ja Red Dot Award: Design Concept. Vuonna 2020 Red Dot Award: Product Design -kilpailuun osallistui yli 6 500 tuotetta 60 maasta, mikä oli enemmän kuin koskaan aiemmin. Tuomaristo arvioi paitsi tuotteiden ulkonäköä myös käytettyjä materiaaleja, ammattitaidon tasoa, pinnan rakennetta, ergonomiaa ja toimivuutta. Tänä vuonna kilpailussa oli kaksi uutta alaluokkaa - Innovative Products ja Smart Products - ja KONE DX -sarjan hissit palkittiin niistä molemmissa.

Palkittu KONE DX -hissisarja on jatkoa KONEen menestyksekkäälle tuotesuunnittelulle. KONEen tuotteet ja ratkaisut ovat saaneet arvostetun Red Dot -muotoilupalkinnon myös vuosina 2016, 2015, 2014 ja 2012.

Uudet KONE DX -sarjan hissit ovat olleet saatavilla Euroopassa joulukuusta 2019 lähtien, ja muilla alueilla ne lanseerataan vuosien 2020-2021 aikana.

Lisätietoa KONE DX -sarjan hisseistä: https://www.kone.fi/uudisrakennukset/hissit/

Kuvia ja videoita saa KONEen kuvapankista.

Hanna Rutanen, viestintäjohtaja, ulkoinen viestintä, KONE Oyj, puh. +358 41 507 1361, media@kone.com

Aikaisemmin osoitteessa https://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet/ julkaistuja tiedotteita:
29.11.2019: KONE DX -sarjan hissit muuttavat toimialaa - KONE julkaisee maailman ensimmäisen hissimalliston, jossa digitaaliset tietoyhteydet ovat vakiona
1.6.2018: Forbes listasi KONEen yhdeksi maailman innovatiivisimmista yrityksistä
2.9.2016: Forbes listasi KONEen yhdeksi maailman innovatiivisimmista yrityksistä kuudetta kertaa peräkkäin
17.6.2014: KONEen kohdeohjauspaneelille ja hissivalaisimelle arvostetut Red Dot -palkinnot

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2019 KONEen liikevaihto oli 10 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli noin 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.
www.kone.com/fi

Lehdistötiedotteet | KONE Suomi