WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

United States

Go to your suggested website

Evästeet

Sivustomme käyttää evästeitä, jotta voimme tarjota sinulle parhaan mahdollisen kokemuksen. Hyväksyt evästeiden käytön painaamalla Hyväksyn ja jatkamalla sivujen käyttöä. Voit lukea tietosuojaselosteen täältä.

Takaisin ylös

KONE mullistaa hissien kunnossapidon uusilla räätälöitävillä KONE Care™ -palveluilla ja älykkäillä 24/7 Connected Services -palveluilla

Lehdistötiedote Julkaistu 02.08.2017

KONE Oyj, lehdistötiedote, 8.2.2017

KONE uudistaa kunnossapitopalveluitaan ja tekee niistä asiakkaan tarpeisiin räätälöitäviä kokonaisuuksia. Samalla KONE esittelee uudet 24/7 Connected Services -palvelut, joissa hyödynnetään IBM Watson IoT (Internet of Things) -alustaa.

Uudistettu KONE Care™ palvelee entistäkin paremmin eri asiakasryhmiä kuten kiinteistöjen omistajia, kiinteistöpäälliköitä sekä isännöitsijöitä. Valmiiden palvelukokonaisuuksien sijaan KONEen asiakkaat voivat valita ja muokata palvelut liiketoimintansa, markkinoiden tai laitekohtaisten tarpeidensa perusteella.

"Uusien teknologioiden ansiosta voimme vastata paremmin asiakkaidemme odotuksiin palvelun nopeudesta, läpinäkyvyydestä ja ennakoitavuudesta. Kunnossapitopalveluiden toimintamallimme on luotu yhdessä asiakkaiden kanssa heidän omiin tarpeisiinsa sopivaksi. Näin pystymme entistä paremmin auttamaan asiakkaitamme menestymään ja tarjoamaan heille lisäarvoa uusin tavoin", toteaa KONEen toimitusjohtaja Henrik Ehrnrooth.

KONE uusissa 24/7 Connected Services -palveluissa hyödynnetään IBM Watson IoT -alustaa ja muita edistyksellisiä teknologioita, joilla tuodaan hissit ja liukuportaat älykkäiden palveluiden piiriin. Näiden avulla KONE tarjoaa asiakkailleen entistä paremman palvelukokemuksen: laitteiden käyttökatkokset ja viat vähenevät ja kunnossapitotöitä koskevan tiedon saatavuus paranee. Hissejä ja liukuportaita käyttäville ihmisille palvelu merkitsee vähemmän odotusta ja yksilöllisempiä kokemuksia. Järjestelmällä voidaan kerätä, analysoida ja raportoida valtavia määriä hissien sensoreiden lähettämää dataa, mikä auttaa ennakoimaan mahdollisia vikoja ja näin parantamaan laitteiden käyttövarmuutta ja turvallisuutta.

Ehrnrooth jatkaa: "Tämä on vasta alkua. IBM Watson -alustan ansiosta voimme jatkossa tuoda nopeammin markkinoille asiakkaillemme ja laitteiden käyttäjille suunnattuja uusia palveluita ja innovaatioita. Voimme tarjota räätälöityjä ja yksilöllisiä tarpeita vastaavia palveluita, joiden avulla parannamme laitteiden toiminnan ennakoitavuutta, niiden huoltoon liittyvää suunnittelua ja tuomme asiakkaillemme mielenrauhaa. Tämän lisäksi tulemme yhä enenevässä määrin hyödyntämään tekoälyä, joka auttaa ennakoimaan potentiaalisia ongelmia, ja ehdottamaan niihin ratkaisuja. Watsonin kognitiivisen tiedonkäsittelyjärjestelmän ansiosta pystymme nostamaan hissien ja liukuportaiden kunnossapidon täysin uudelle tasolle."

24/7 Connected Services -palvelut lanseerataan vuosi sen jälkeen, kun KONE ja IBM ilmoittivat monivuotisesta sopimuksesta, jonka tavoitteena on hyödyntää IBM:n teknologiaa, osaamista ja kokemusta KONEen digitalisaatio- ja teollisen internetin (IoT) hankkeissa.

Sekä uusia räätälöitäviä palveluita että 24/7 Connected Services -palveluita on jo pilotoitu asiakkailla ja ne tuodaan laajemmin markkinoille vuoden 2017 kuluessa, ja käyttöönottoa jatketaan vuonna 2018. KONEen tavoitteena on liittää pilvipalveluun lähivuosien aikana yli miljoona hissiä ja liukuporrasta maailmanlaajuisesti.

KONEen 24/7 Connected Services -palveluiden taustalla olevaan teknologiaan KONE ja IBM ovat yhdessä kehittäneet keinoja havainnollistaa älypalveluja. Tutustu reaaliajassa, miten hissit eri maissa "keskustelevat" IBM Watson IoT -alustan kanssa: http://machineconversations.kone.com/

Lue lisää:
Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/tiedotteet julkaistuja uutisia:
19.2.2016: KONE yhteistyöhön IBM:n kanssa teollisen internetin ja analyytiikan alueella
Kuvia ja videoita saa KONEen kuvapankista http://bit.ly/KONEservices
Lisätiedot:
Liisa Kivelä, viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4330, media@kone.com
KONE yrityksenä
KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2016 KONEen liikevaihto oli 8,8 miljardia euroa, ja vuoden 2016 lopulla henkilöstömäärä oli yli 52 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. http://www.kone.com

Share this page