KONEelle tilaus kaupunkikeskus Triplaan

Lehdistötiedote Julkaistu 01.23.2017

KONE Oyj, lehdistötiedote, 23.1.2017

KONE toimittaa 127 hissiä ja liukuporrasta Helsingin Pasilaan kohoavaan kaupunkikeskus Triplaan. YIT:n toteuttama Tripla on kolmen korttelin kokonaisuus, johon kuuluu kauppakeskus Mall of Tripla,  pysäköintilaitos, hotelli, 50 000 neliömetriä toimistotilaa ja yli 400 asuntoa. Uusi Pasilan asema on osa Triplaa. Aseman edustalle tulee myös uusi joukkoliikenneasema. Vuonna 2025 Pasilan aseman läpi odotetaan kulkevan 130,000 ihmistä ja lähes 1 000 junaa.

KONE helpottaa Triplassa asuvien, työskentelevien ja vierailevien ihmisten liikkumista asentamalla kohteeseen 58 KONE MonoSpace® 700 -hissiä, 9 KONE MonoSpace® 500 -hissiä, 7 KONE Transys(TM) -hissiä, 1 KONE Motala(TM) 2000 -hissi, 14 KONE TravelMaster(TM)140 -liukuporrasta, 32 KONE TravelMaster(TM) 110 -liukuporrasta, ja 7 KONE TravelMaster(TM) 115 -liukukäytävää.

"Meille on ilo tehdä yhteistyötä KONEen kanssa tässä vaativassa projektissa. Heidän ratkaisunsa ja projektinhallintakykynsä vastaavat täysin meidän tarpeitamme ja tukevat tavoitettamme tehdä Triplasta ainutlaatuinen kokonaisuus", sanoo Triplan hankejohtaja Tapio Salo YIT:stä.

"Meille on suuri kunnia, että YIT valitsi meidän ratkaisumme tähän uuteen huikeaan kaupunkikeskukseen", sanoo KONEen Suomen maajohtaja Heikki Haasmaa.

Tripla valmistuu vaiheittain vuoteen 2022 mennessä. Triplan ensimmäinen valmistuva osakokonaisuus on syksyllä 2019 avautuva kauppakeskus Mall of Tripla, pysäköintilaitos sekä Pasilan aseman kaupalliset osat.

Hankkeen pääsuunnittelijat ovat arkkitehtitoimistot Soini & Horto ja Brunow & Maunula. Triplan rakennuttaja on YIT.

Tilaus kirjattiin vuoden 2016 viimeiselle neljännekselle.

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/tiedotteet julkaistuja uutisia KONEen saamista tilauksista:
22.12.2015: KONE toimittaa henkilöhissin Posivan loppusijoituslaitoksen maanalaiseen kuiluun
1.12.2015: KONE toimittaa hissit Suomen korkeimpiin tornitaloihin Helsingin Kalasatamassa

Korkearesoluutioiset kuvat tulevasta Triplasta voit ladata YIT:n kuvapankista.

Liisa Kivelä, viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4330, media@kone.com

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2015 KONEen liikevaihto oli 8,6 miljardia euroa ja vuoden 2015 lopulla henkilöstömäärä oli lähes 50 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.