KONEen hissit ja liukuportaat tukevat ihmisten sujuvaa liikkumista Nanjingin metron Ningtian Intercity -linjalla Kiinassa

Lehdistötiedote Julkaistu 05.24.2013

KONE Oyj, lehdistötiedote, 24.5.2013

KONE toimittaa 41 KONE MonoSpace® -hissiä ja 76 KONE TransitMaster® -liukuporrasta Ningtian Intercity -metrolinjan ensimmäiseen vaiheeseen Nanjingin kaupungissa Kiinassa. 45 kilometriä pitkä metrolinja yhdistää Luhen ja Pukoun kaupunginosat Nanjingissa, joka on Itä-Kiinan toiseksi suurin kaupallinen keskus Shanghain jälkeen. Linjalle rakennetaan 17 asemaa, joista 11 on silta-asemaa ja kuusi maanalaisia.

Metroasemille asennetaan Kiinan ensimmäiset KONE TransitMaster(TM) -liukuportaat, joissa käytetään KONE Direct Drive(TM) -koneistoa. Innovaatio on jopa 20 prosenttia tavanomaisia ratkaisuja energiatehokkaampi. Toimialan energiatehokkain koneisto minimoi energiankulutuksen vaihtelevissa käyttöolosuhteissa, mikä tekee siitä ihanteellisen ratkaisun liikennekeskuksiin ja muihin vilkkaisiin ympäristöihin.

"Meille on kunnia, että People Flow® -ratkaisumme valittiin tukemaan turvallista ja tehokasta liikkumista Intercity-linjan asemilla. Uskomme, että tilauksen saamiseen vaikuttivat erinomaiset referenssimme julkisen liikenteen projekteista sekä innovatiiviset ja ekotehokkaat ratkaisumme", toteaa KONEen Kiinan aluejohtaja William B. Johnson.

Metrolinjan rakentaminen alkoi kesäkuussa 2012, ja junien koeajojen on määrä alkaa huhtikuussa 2014. Linja aukeaa liikenteelle heinäkuussa 2014, ennen Nanjingissa elokuussa pidettäviä nuorten olympialaisia.

Projektin pääurakoitsijana toimii China Railway Electrification Group Nanjing Co., Ltd., ja suunnittelusta vastaa Beijing Urban Construction Design Institute.

Tilaus kirjattiin vuoden 2013 ensimmäiselle neljännekselle.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4775

KONEen verkkosivuilta www.kone.com/tiedotteet löytyy aikaisemmin julkaistuja uutisia KONEen saamista tilauksista infrastruktuurikohteisiin:
18.3.2013 KONEen hissit helpottamaan liikkumista Delhin metroasemilla
26.2.2013 KONEelle tilaus Kööpenhaminan metron laajennukseen