KONEeelle tilaus energiatehokkaaseen liikerakennukseen Australian Sydneyssä

Lehdistötiedote Julkaistu 10.07.2016

KONE Oyj, lehdistötiedote, 7.10.2016

KONE toimittaa 17 hissiä australialaiseen liikerakennukseen, jolla on viiden tähden Green Star Design- ja viiden tähden NABERS (National Australian Built Environment Rating System) -luokitus. Rakennus sijaitsee Pohjois-Sydneyssä North Sydney Central Business District alueella (CBD) osoitteessa 100 Mount Street. Se on lisäksi Property Council of Australian (PCA) luokituksen mukainen Premium-tason rakennus, joka edustaa kestävän rakentamisen huippua.
42-kerroksisen rakennuksen vuokrattava kokonaispinta-ala on 40 500 m2. Kun rakennus valmistuu, sen alimpiin kerroksiin ja keskikerroksiin voidaan asentaa ainutlaatuinen korotettu lattia (RAF) vuokralaisten vaatimusten mukaisesti. Rakennus on 148,55 metriä korkea.

"Olemme erittäin tyytyväisiä saadessamme osallistua projektiin, joka on ympäristöasioissa näin edistynyt ja johon sisältyy korkeiden rakennusten suunnittelun ja rakentamisen uusimpia innovaatioita", sanoo KONEen Aasian ja Tyynenmeren aluejohtaja Axel Berkling.
KONEen People Flow -ratkaisut täydentävät 100 Mount Streetin ensiluokkaista designia ja korkeatasoisia tiloja ja varmistavat käyttäjien sujuvan ja turvallisen liikkumisen. Rakennukseen tulee yhdeksän KONE MiniSpace(TM)- hissiä, joiden maksiminopeus on 7 m/s, ja kahdeksan KONE MonoSpace® hissiä, joiden maksiminopeus on 2,5 m/s.
Tilaus kirjattiin vuoden 2016 toiselle neljännekselle.

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/tiedotteet julkaistuja tiedotteita:
16.3.2016: KONE modernisoi ja huoltaa korkeatasoisen toimistorakennuksen hissit Melbournessa Australiassa
16.3.2016: KONE modernisoi tasokkaan Melbourne Central Tower -toimistorakennuksen hissit Australiassa
14.7.2015: KONE UltraRope valittiin Uuden-Seelannin Sky Tower -tornin modernisointiin (englanniksi)

Liisa Kivelä, viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4330, media@kone.com

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Tavoitteenamme on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita, automaattiovia ja integroituja ratkaisuja parantamaan käyttäjäkokemusta rakennuksissa ja niiden välillä. KONEen palvelut kattavat rakennuksen koko elinkaaren, alkaen suunnittelupalveluista aina laitteiden huoltoon, korjauksiin ja modernisointiin. Vuonna 2015 KONEen liikevaihto oli 8,6 miljardia euroa ja vuoden 2015 lopulla henkilöstömäärä oli lähes 50 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.