KONE laajentaa toimintojaan Teksasin Allenissa, Yhdysvalloissa

Lehdistötiedote Julkaistu 06.21.2016

KONE Oyj, lehdistötiedote, 21.6.2016

KONE avaa uuden toimipisteen Teksasiin, Yhdysvaltoihin. Yli 16 000 neliön tiloissa toimii tuotantolaitos, Suurprojektit-yksikön toimintoja, tutkimus- ja kehitysyksikkö, sekä muita tuotannon ja asennuksen tukitoimintoja. Toimipisteessä on myös noin 40 metriä korkea, prototyyppien ja komponenttien testaukseen tarkoitettu kuuden hissikuilun testitorni.

"Yhä suurempi osa maailman väestöstä muuttaa kaupunkeihin, ja tämä vahvistaa entisestään korkeampien ja älykkäämpien rakennusten sekä entistä innovatiivisempien vertikaalisen liikkumisen ratkaisujen kysyntää", kertoo KONEen Amerikan aluejohtaja Larry Wash. "Allenin laajennus on todiste vahvasta sitoutumisestamme näihin tarpeisiin. Investoimme toimitusketjumme infrastruktuuriin, tutkimukseen ja tuotekehitykseen, ja mikä tärkeintä, henkilöstöömme, jotta voimme tukea kasvussa olevaa Pohjois-Amerikan liiketoimintaamme."

Teksasissa aiemmin työskennelleet KONEen työntekijät muuttavat uusiin tiloihin, ja laajennus tuo 80 uutta työpaikkaa Alleniin, Teksasiin. Uuden toimipaikan johtaja on Jussi Oijala.

"Olemme erittäin tyytyväisiä siihen, että pystymme kasvattamaan tutkimus- ja kehitystoimintojamme, sekä vahvistamaan tuotantovalmiuksiamme Allenissa", sanoo Oijala. "Toimistotilat ja parannetut testaustilat tukevat kasvuamme ja auttavat meitä toimittamaan innovatiivisia People Flow® -ratkaisuja asiakkaillemme."

KONE esitteli myös uusimman konehuoneettoman voluumihissinsä, KONE MonoSpace® 500:n, Yhdysvaltojen ja Kanadan markkinoille. Uusissa hisseissä korostuu ekotehokkuus, erinomainen ajomukavuus ja innovatiivinen muotoilu. KONE oli ensimmäinen hissiyritys joka toi markkinoille konehuoneettoman hissin 20 vuotta sitten. Tänä päivänä KONE on yksi alansa johtavista yrityksistä, ja se on toimittanut satojatuhansia konehuoneettomia hissejä maailmanlaajuisesti.
Kuvia Allenin toimipisteestä löytyy osoitteesta bit.ly/KONEAllen.

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/tiedotteet julkaistuja lehdistötiedotteita:
21.6.2016: KONE MonoSpace® 500 Elevator Launches in U.S. and Canada
2.12.2015 KONE vahvistaa korkean rakentamisen tuotekehitystään avaamalla yhden maailman korkeimmista hissien testitorneista Kiinaan

Liisa Kivelä, viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4330, media@kone.com

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2015 KONEen liikevaihto oli 8,6 miljardia euroa ja vuoden 2015 lopulla henkilöstömäärä oli lähes 50 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.