Forbes listasi KONEen yhdeksi maailman innovatiivisimmista yrityksistä

Lehdistötiedote Julkaistu 08.22.2014

KONE Oyj, lehdistötiedote, 22.8.2014

KONEen sijoitus tunnetun talouslehti Forbesin maailman 100 innovatiivisimman yrityksen listalla on 42. KONE on ainoa listalla mukana oleva suomalainen yritys, ja kaikista tänä vuonna listatuista eurooppalaisista yrityksistä KONEen sijoitus on kuudes. Yhtiö on myös ainoa 100 parhaan joukkoon päässyt hissi- ja liukuporrasyhtiö.
"On suuri kunnia olla mukana maailman innovatiivisimpien yritysten joukossa jo neljättä kertaa peräkkäin", sanoo Henrik Ehrnrooth, KONEen toimitusjohtaja. "Innovointi ja jatkuva teknologinen kehitys ovat olleet yrityksemme ytimessä vuosikymmeniä, ja ne vievät meitä jatkossakin eteenpäin."
KONEella on vahva historia alansa edelläkävijänä. Vuonna 1996 KONE esitteli ensimmäisenä yrityksenä konehuoneettoman hissin. KONEen viimeisin uraauurtava ratkaisu on korkeaan rakentamiseen tarkoitettu hissin nostoteknologia, KONE UltraRope(TM), joka mahdollistaa tulevaisuudessa kilometrin yhtäjaksoisen hissimatkan - kaksi kertaa pidemmän kuin tänä päivänä. Viime toukokuussa julkistettiin, että KONE UltraRope -ratkaisua tullaan käyttämään Saudi-Arabiaan rakennettavassa Kingdom Tower -rakennuksessa. Rakennuksen odotetaan olevan valmistuttuaan maailman korkein, ulottuen yli kilometrin korkeuteen.
Forbes-lehden listaus perustuu niin sanottuun "Innovation Premium" -mittariin. Yksi mittariston kehittäjistä on Harvardin yliopiston professori Clayton Christensen.
Lista maailman innovatiivisimmista yhtiöistä löytyy forbes.com -verkkosivulta.

Liisa Kivelä, ulkoisen viestinnän johtaja, KONE Oyj, puh. +358 204 75 4330.
www.kone.com/ultrarope
Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/tiedotteet julkaistuja uutisia KONEen ratkaisuista:
10.6.13: KONE UltraRope(TM) - teknologinen läpimurto korkeiden rakennusten hisseihin

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Tavoitteenamme on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita, automaattiovia ja integroituja ratkaisuja parantamaan käyttäjäkokemusta rakennuksissa ja niiden välillä. KONEen palvelut kattavat rakennuksen koko elinkaaren, alkaen suunnittelupalveluista aina laitteiden huoltoon, korjauksiin ja modernisointiin. Vuonna 2013 KONEen liikevaihto oli 6,9 miljardia euroa ja vuoden 2013 lopulla henkilöstömäärä yli 43 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.