KONE jälleen mukana maailman innovatiivisimpien yhtiöiden listalla

Lehdistötiedote Julkaistu 08.16.2013

KONE Oyj, lehdistötiedote, 16.8.2013

KONE on kolmantena vuonna peräkkäin mukana 100 maailman innovatiivisimman yrityksen joukossa yhdysvaltalaisen talouslehti Forbesin listalla. KONEen sijoitus nousi 37:ään (42), ja yhtiö on ainoa mukana oleva suomalainen yritys. Eurooppalaisista yrityksistä KONEen sijoitus on 12.

Kuten Forbesin listaus osoittaa, innovaatiot ovat olennainen osa KONEen menestystä. "Tavoitteenamme on tarjota paras asiakas- ja käyttäjäkokemus. Pyrkimys innovaatioihin on keskeinen osa yrityskulttuuriamme," kertoo KONEen toimitusjohtaja Matti Alahuhta.

KONE on ollut alansa edelläkävijä innovatiivisissa ratkaisuissa jo useamman vuosikymmenen ajan. KONE oli esimerkiksi ensimmäinen yritys joka toi markkinoille konehuoneettoman hissin vuonna 1996. KONEen viimeisin uraauurtava ratkaisu on yhtiön kehittämä hissiteknologia, KONE UltraRope(TM), joka mahdollistaa tulevaisuudessa kilometrin pituisen yhtäjaksoisen hissimatkan - kaksi kertaa pidemmän kuin tänä päivänä.

Forbes-lehden listaus perustuu niin sanottuun "Innovation Premium" -mittariin. Yksi mittariston kehittäjistä on Harvardin yliopiston professori Clayton Christensen.

Lista maailman innovatiivisimmista yhtiöistä löytyy forbes.com verkkosivulta.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4775

KONE UltraRope(TM) -tiedotteesta ja Internetsivuilta:
KONE UltraRope(TM) - teknologinen läpimurto korkeiden rakennusten hisseihin
www.kone.com/ultrarope

Aikaisemmin julkaistuista tiedotteista: www.kone.com/tiedotteet

KONE kuuluu alansa johtaviin yrityksiin ja tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin. Eri asiakasryhmien tarpeiden ymmärtäminen on ohjannut yhtiön toimintaa jo sadan vuoden ajan. KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. Vuonna 2012 KONEen liikevaihto oli 6,3 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 40 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.