WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

United States

Go to your suggested website

Evästeet

Sivustomme käyttää evästeitä, jotta voimme tarjota sinulle parhaan mahdollisen kokemuksen. Hyväksyt evästeiden käytön painaamalla Hyväksyn ja jatkamalla sivujen käyttöä. Voit lukea tietosuojaselosteen täältä.

Takaisin ylös

KONE korostaa muotoilun merkitystä People Flow -päivänä

Lehdistötiedote Julkaistu 10.10.2012

KONE Oyj, lehdistötiedote, 10.10.2012

KONE viettää tänään vuosittaista People Flow -päivää. Kolmatta kertaa järjestettävän tapahtuman tarkoituksena on syventää ymmärrystä siitä, mitä KONEen vision toteuttaminen tarkoittaa käytännössä. KONEen tavoitteena on tarjota paras mahdollinen käyttäjäkokemus ja innovatiivisia ratkaisuja, joiden avulla ihmisten liikkuminen rakennuksissa mahdollistuu tehokkaasti ja mukavasti. Tapahtumaan osallistuu 26 maasta lähes 800 KONEen työntekijää, jotka jalkautuvat noin sataan kohteeseen keräämään tietoa hissien ja liukuportaiden käyttäjistä ja asiakkaiden tarpeista.

Suomessa People Flow -päivään osallistuu yli 60 KONElaista, jotka vierailevat päivän aikana muun muassa Helsinki-Vantaan lentoasemalla, Helsingin Messukeskuksessa, kauppakeskus Columbuksessa sekä useissa asuin- ja toimistorakennuksissa pääkaupunkiseudulla.

Tänä vuonna tapahtuman keskeisenä teemana on muotoilu, jota tarkastellaan estetiikan, helppokäyttöisyyden sekä yleisen käyttökokemuksen näkökulmasta. KONE on yksi World Design Capital Helsinki 2012 -hankkeen yhteistyökumppaneista, ja muotoilu on KONEen erityishuomion kohteena koko vuoden ajan. KONEen visio nojaa designpääkaupunki-hankkeen tavoin ajatukseen, jonka mukaan muotoilun avulla tuotteet ja palvelut voidaan sovittaa kaupungistuvaan ympäristöön tavalla, joka tuottaa parhaita käyttäjäkokemuksia.

"Muotoilulla on tärkeä rooli KONEen visiossa ja strategiassa. Ensiluokkaisia käyttäjäkokemuksia ja ratkaisuja tarjoamalla mahdollistamme ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja ilman turhaa odotusta. Käyttäjäkokemus liittyy keskeisellä tavalla tunteisiin, ja muotoilun merkitys tämän kokemuksen tuottamisessa on kiistaton", kertoo muotoilujohtaja Timo Tiainen KONEelta. "Lisäksi muotoilu on yksi tänä vuonna lanseeratun uuden hissivalikoimamme keskeisimmistä elementeistä ja tekijä, joka erottaa meidät muista alan toimijoista."

Tapahtuman aikana kerätty tieto on KONEelle arvokasta ja tukee yhtiön tutkimus- ja kehitystiimejä tavoitteessaan luoda yhä uusia ratkaisuja sekä nykyisiin että tulevaisuuden haasteisiin. KONE tutkii säännöllisesti tuotteidensa ja palvelujensa loppukäyttäjien kokemuksia testatakseen tarjottujen ratkaisujen toimivuutta erilaisissa ympäristöissä.

Lisätietoja:

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4775.

KONE yrityksenä
KONE kuuluu alansa johtaviin yrityksiin ja tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin. Eri asiakasryhmien tarpeiden ymmärtäminen on ohjannut yhtiön toimintaa jo sadan vuoden ajan. KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. Vuonna 2011 KONEen liikevaihto oli 5,2 miljardia euroa ja henkilöstömäärä keskimäärin 35 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

www.kone.com

Share this page