KONE Oyj, lehdistötiedote, 30.10.2013
KONE viettää tänään globaalia People Flow -päivää. Lähes 1 000 KONEen työntekijää yli 30 maassa toimii tutkijoina ja vierailee yli 100 kohteessa päästäkseen lähemmäksi asiakkaita ja rakennusten käyttäjiä. Tämän etnografisen tutkimuksen avulla KONE oppii ymmärtämään asiakkaiden tarpeita ja käytännön käyttäjäkokemusta entistä paremmin.
Tänä vuonna tapahtuman teemana on turvallisuus, joka on erottamaton osa KONEen strategiaa ja liiketoimintamme kulmakivi. Miljoonat ihmiset eri puolilla maailmaa käyttävät päivittäin KONEen toimittamia tai ylläpitämiä liukuportaita, hissejä, liukukäytäviä ja automaattiovia, joten aihe koskettaa meitä kaikkia.
"Turvallisuus on meille aina etusijalla. Pyrimme määrätietoisesti kohti tapaturmattomuustavoitettamme noudattamalla tarkkaan suunnittelu-, valmistus-, asennus- ja huoltoprosessejamme", toteaa KONEella maailmanlaajuisesti asennustoiminnasta, laadusta ja turvallisuudesta vastaava Tomio Pihkala. "People Flow -päivä on erinomainen esimerkki keinoista, joilla voimme vahvistaa turvallisuuskulttuuriamme entisestään osallistamalla työntekijöitämme. Samalla pääsemme myös kuuntelemaan asiakkaitamme ja loppukäyttäjiä ja kertomaan heille laitteiden turvallisesta käytöstä", hän lisää.
KONEen People Flow -päivä järjestetään vuonna 2013 neljättä kertaa. Ensimmäisen kerran tapahtuma järjestettiin vuonna 2010, yrityksen 100-vuotisjuhlavuonna.
KONEen työntekijät tapaavat asiakkaita eri puolilla maailmaa kuullakseen näiden mielipiteitä turvallisuudesta hyvin erilaisissa kohteissa, kuten liikennekeskuksissa, ostoskeskuksissa ja asuinrakennuksissa. KONEen tutkijat myös tarkkailevat ja haastattelevat rakennuksissa liikkuvia ihmisiä tunnistaakseen turvallisuutta heikentäviä toimintatapoja ja murtaakseen joitakin hisseihin ja liukuportaisiin liittyviä myyttejä.
Tapahtuman aikana kerätty tieto on KONEelle arvokasta ja tukee yhtiön tutkimus- ja kehitystiimejä tavoitteessaan luoda yhä uusia ratkaisuja sekä nykyisiin että tulevaisuuden haasteisiin. KONE tutkii säännöllisesti tuotteidensa ja palvelujensa loppukäyttäjien kokemuksia testatakseen tarjottujen ratkaisujen toimivuutta erilaisissa ympäristöissä.
Lisätiedot:
Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh.
0204 75 4775
Lue lisää:
- Turvallisuus KONEella: www.kone.com/turvallisuus
- People Flow -päivä: www.kone.com/pfd
- Yleisimmät hisseihin liittyvät myytit
KONE yrityksenä
KONE kuuluu alansa johtaviin yrityksiin ja tarjoaa asiakkailleen
edistyksellisiä hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä
monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin. Eri
asiakasryhmien tarpeiden ymmärtäminen on ohjannut yhtiön toimintaa
jo sadan vuoden ajan. KONEen tavoitteena on tarjota paras
käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka
mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti,
turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän
kaupungistuvassa ympäristössä. Vuonna 2012 KONEen liikevaihto oli
6,3 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 40 000. Yhtiön B-sarjan
osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.