KONEelle jatkosopimus Heathrow'n lentoaseman hissien, liukuportaiden ja liukukäytävien kunnossapidosta

Lehdistötiedote Julkaistu 04.17.2014

KONE Oyj, lehdistötiedote, 17.4.2014

KONE on solminut viisivuotisen jatkosopimuksen hissien, liukuportaiden ja liukukäytävien kunnossapidosta Heathrown kaikissa lentoaseman terminaaleissa, mukaan lukien uudessa T2-terminaalissa. KONEen ympärivuorokautinen palvelu auttaa varmistamaan arviolta 72 miljoonan vuosittaisen lentomatkustajan sujuvan ja tehokkaan liikkumisen aseman terminaaleissa.

Heathrow Airport Limited on valinnut KONEen yli 1 000 hissin, liukuportaan ja liukukäytävän huollosta vastaavaksi kumppanikseen. Nyt solmittu kunnossapitosopimus jatkuu vuoden 2019 loppuun asti.

KONEen valinta Heathrow Airport Limitedin palvelutoimittajaksi perustuu yhtiön kykyyn tarjota matkustajille johdonmukaisesti erinomainen käyttäjäkokemus sekä toimittaa laadukkaita palveluita. Laitteiden käytettävyyteen liittyviä tietoja julkaistaan kuukausittain eri puolilla lentoasemaa. Käytettävyys on tällä hetkellä 99,7 prosentin tasolla.

"Olen ylpeä pitkän yhteistyömme jatkumisesta Heathrow'n lentoaseman kanssa. Kaikki laitteet kattavan huoltosopimuksen saaminen on mahtava saavutus", sanoo KONE Ison-Britannian toimitusjohtaja Michael Williams. "Heathrow tunnetaan yhtenä maailman vilkkaimmin liikennöitynä lentoliikenteen keskuksena. Se, että meidät valittiin palvelutoimittajaksi auttamaan matkustajien tehokkaassa ja miellyttävässä liikkumisessa on valtava luottamuksen osoitus tiimillemme."

KONE on vuosien varrella modernisoinut olemassaolevaa laitekantaa sekä toimittanut uusia hissejä, liukuportaita ja liukukäytäviä Heathrow'n lentoasemalle. Yhtiö on tarjonnut kunnossapitopalveluita Heathrow'n lentoasemalle vuodesta 1990. Nyt sovitun viisivuotiskauden päättyessä KONE on toimittanut kunnossapitopalveluita lentoasemalle 29 vuoden ajan.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 02075 4775, media@kone.com

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/lehdistö julkaistuja uutisia KONEen saamista tilauksista:
- 16.1.2014: KONE toimittaa ekotehokkaita hissejä Nova-rakennusprojektiin Lontooseen
- 3.1.2014: KONE modernisoi hissit ja helpottaa matkustajien kulkua kuudella Lontoon vilkkaalla metroasemalla
- 1.10.2012: KONE toimittaa hissejä uusille Crossrail-asemille Lontoon keskustaan

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Tavoitteenamme on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita, automaattiovia ja integroituja ratkaisuja parantamaan käyttäjäkokemusta rakennuksissa ja niiden välillä. KONEen palvelut kattavat rakennuksen koko elinkaaren, alkaen suunnittelupalveluista aina laitteiden huoltoon, korjauksiin ja modernisointiin. Vuonna 2013 KONEen liikevaihto oli 6,9 miljardia euroa ja vuoden 2013 lopulla henkilöstömäärä yli 43 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.