KONE toimittaa ekotehokkaita hissejä Canary Wharfin uuteen toimistorakennukseen

Lehdistötiedote Julkaistu 02.15.2012

KONE Oyj, lehdistötiedote, 15.2.2012

KONE toimittaa 25 ekotehokasta hissiä sekä niiden käyttöä tukevia innovatiivisia ratkaisuja Lontooseen osoitteeseen 25 Churchill Place. Canary Wharfin alueelle rakennettavan uuden, 128 metriä korkean rakennuksen on määrä valmistua vuoden 2014 lopussa. Toimistorakennuksen rakennuttaja on Canary Wharf Group, ja pääurakoitsija on Canary Wharf Construction Limited (CWCL).

Tilaukseen sisältyy 22 KONE MiniSpace® -hissiä, joista 20 on henkilöhissejä ja kaksi tavarahissejä. MiniSpace-hissit sopivat erityisen hyvin korkeisiin rakennuksiin. Kolme muuta hissiä ovat KONE MonoSpace® Special -hissejä, joista kaksi kulkee palontorjunnan edellyttämällä suurella nopeudella. Energiatehokkaalla KONE EcoDisc® -nostokoneistolla varustetut hissit ovat 50-70 % tehokkaampia kuin tavanomaiset vaihteellisella tai hydrauliteknologialla varustetut hissit.

Hisseihin asennetaan KONE Polaris® -kohdeohjausjärjestelmä, joka lyhentää toimistokerroksiin matkustavien henkilöiden odotusaikoja. Lisäksi KONE Infoscreen -näytön avulla informoidaan ja opastetaan matkustajia mahdollisimman sujuvan liikkumisen takaamiseksi 26-kerroksisessa rakennuksessa. KONE E Link -etävalvontajärjestelmä maksimoi hissien käytettävyyden.

"Pitkä yhteistyösuhteemme Canary Wharf Contractorsin kanssa mahdollisti tämän uuden People Flow® ratkaisujen tilauksen Lontoon finanssikeskukseen", toteaa KONEen Keski- ja Pohjois-Euroopan aluejohtaja ja johtokunnan jäsen Ari Lehtoranta.

25 Churchill Placen rakennuksen on suunnitellut Kohn Pederson Fox (KPF), joka on suunnitellut myös toisen KONEen referenssikohteen, Tour First -rakennuksen Pariisissa. KONEen ja CWCL:n aikaisempiin yhteisprojekteihin lukeutuu mm. Citigroup Centre Lontoon Canary Wharfin alueella.

Tilaus kirjattiin vuoden 2012 ensimmäiselle neljännekselle.

Lisätietoja:
Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4775

KONE kuuluu alansa johtaviin yrityksiin ja tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin. Eri asiakasryhmien tarpeiden ymmärtäminen on ohjannut yhtiön toimintaa jo sadan vuoden ajan. KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. Vuonna 2011 KONEen liikevaihto oli 5,2 miljardia euroa ja henkilöstömäärä keskimäärin 35 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.