WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

United States

Go to your suggested website

Evästeet

Sivustomme käyttää evästeitä, jotta voimme tarjota sinulle parhaan mahdollisen kokemuksen. Hyväksyt evästeiden käytön painaamalla Hyväksyn ja jatkamalla sivujen käyttöä. Voit lukea tietosuojaselosteen täältä.

Takaisin ylös

KONEelle neljä arvostettua red dot -muotoilupalkintoa

Lehdistötiedote Julkaistu 06.07.2012

KONE Oyj, lehdistötiedote 7.6.2012

KONE on voittanut arvostetussa red dot -tuotemuotoilukilpailussa kaksi palkintoa ja kaksi kunniamainintaa. Palkinnot myönnettiin hissien merkinantolaitesarjoille KSS 280 ja KSS 800, ja kunniamaininnan saivat KONE Design Collection sekä uudistettu hissikori. Palkitut tuotteet lanseerattiin kesäkuussa 2012.

KONEen suunnitteluperiaatteen mukaan myönteinen hissin käyttökokemus on monen tekijän summa: siinä yhdistyvät estetiikka, esteettömyys, mukavuus, turvallisuus ja luotettavuus. Tavoitetta ohjaa KONEen visio tarjota alan paras käyttäjäkokemus.

"Olemme erittäin ylpeitä, että uusimmat innovatiiviset designkonseptimme palkittiin", sanoo KONEen muotoilujohtaja Anne Stenros. "Uudet designratkaisumme tarjoavat lukemattomia vaihtoehtoja hissin sisustukseen, käyttäjäystävällisiä komponentteja sekä lisävarusteita tunnelman ja kokemuksen luomiseksi juuri halutunlaiseksi."

Kilpailun raati ylisti KONEen voittajaratkaisujen harmonista designia, innovatiivisia teknisiä prosesseja, jotka mahdollistavat yksilöllisen räätälöinnin, älykkäitä käyttökonsepteja, erinomaista teknistä suorituskykyä sekä panostusta esteettömyyteen.

Red dot -kilpailun perustaja ja toimitusjohtaja professori Peter Zec korosti kilpailun kovaa tasoa. "Kilpailuun osallistuneet eri toimialojen tuotteet eivät joutuneet kilpailemaan vain toisiaan vastaan, vaan ne joutuivat tuomariston erittäin kriittisen testauksen ja arvioinnin kohteeksi. Voittajien muotoilu on äärimmäisen korkeatasoista ja todistaa, että design on olennainen osa innovatiivisia tuotteita."

Ensimmäiset red dot -muotoilupalkinnot jaettiin jo vuonna 1955. Kilpailu on vakiinnuttanut asemansa maailman suurimpien ja arvostetuimpien muotoilukilpailujen joukossa. Tänä vuonna 1 800 yritystä ja suunnittelijaa 58 maasta jätti yhteensä 4 515 kilpailuehdotusta tavoitteenaan todistaa muotoiluosaamisensa ansioituneiden suunnittelijoiden ja nousevien lahjakkuuksien kansainvälisessä seurassa.

KONEen red dot -kilpailun voittajat ja kunniamaininnan saaneet ratkaisut

Red dot -muotoilupalkinnon saaneet KSS 280 ja KSS 800 -merkinantolaitesarjat uudistavat hissien designia minimalistisilla ja käyttäjäystävällisillä ratkaisuillaan. KSS 800 tuo helppokäyttöisen kohdekerrosohjauksen laajaan käyttöön ja tehostaa siten rakennusten ihmisvirtojen liikkumista. Molemmat merkinantolaitesarjat keskittyvät esteettömyyteen ja käytettävyyteen, mikä näkyy tasojen merkinantolaitteiden pyöristetyissä kulmissa, selkeissä muodoissa ja suurissa painikkeissa.

Red dot -muotoilukilpailun kunniamaininnat myönnettiin hissien KONE Design Collection -sisustuskonseptille ja KONEen uudelle hissikorille. KONE Design Collection -konseptiin kuuluu kuusi trendikästä designteemaa ja laaja valikoima rohkeita värejä, uusia materiaaleja ja ainutlaatuisia kuviointeja. Uudistetun hissikorin vaakasuuntainen panelointi lisää myös korin tilantuntua.

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/lehdisto/ julkaistuja uutisia KONEelle myönnetyistä muotoilupalkinnoista:
KONEen signalisaatiokonseptille arvostettu GOOD DESIGN -palkinto (28.1.2010)

KONEesta ensimmäinen arvostetun GOOD DESIGN -palkinnon voittanut hissiyhtiö (23.1.2009)

Kuvia: Merkinantosarjojen, KONE Design Collection -konseptin ja KONEen uuden hissikorin kuvia.

Lisätiedot:
Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4775

KONE yrityksenä
KONE kuuluu alansa johtaviin yrityksiin ja tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin. Eri asiakasryhmien tarpeiden ymmärtäminen on ohjannut yhtiön toimintaa jo sadan vuoden ajan. KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. Vuonna 2011 KONEen liikevaihto oli 5,2 miljardia euroa ja henkilöstömäärä keskimäärin 35 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

KONE on yksi World Design Capital Helsinki 2012 -projektin pääyhteistyöyrityksistä. World Design Capital on kansainvälisen muotoilujärjestö ICSID:n alullepanema hanke, joka nimittää joka toinen vuosi maailman designpääkaupungin. Projekti edistää ja tukee designin kulttuurista, taloudellista ja sosiaalista hyödyntämistä. Vuoden 2012 designpääkaupungiksi on nimitetty Helsinki: Vuoden pääteema on "embedding design in life" eli muotoilun sovellusalueen laajentaminen tuotteista erilaisiin järjestelmiin ja palveluihin, innovatiivisen ja kestävän designin edistäminen ja designin merkitys kaupunkiympäristölle, talouselämälle ja yksittäisille asukkaille.

Share this page