KONEelle tilaus Kiinaan Wuhuun rakennettavaan Riverside Century Plazaan

Lehdistötiedote Julkaistu 07.03.2012

KONE Oyj, lehdistötiedote, 3.7.2012

KONE toimittaa 44 hissiä ja 34 liukuporrasta Kiinan Anhuin provinssissa sijaitsevaan Riverside Century Plazaan. Kokonaisuus nousee Wuhuun Jangtsejoen varteen ja käsittää kolme tornia, jotka kohoavat kahdeksankerroksisen jalustan ylle. Toimistotorni on 318 metriä korkea, ja kahden asuinkäyttöön tarkoitetun 48-kerroksisen tornin korkeus tulee olemaan 168 metriä. KONEen innovatiiviset ja räätälöidyt ratkaisut mahdollistavat toimistotyöntekijöiden ja asukkaiden sujuvan liikkumisen tornirakennuksissa.

Toimitukseen kuuluu 38 erityisesti korkeisiin rakennuksiin soveltuvaa KONE MiniSpace(TM) -hissiä sekä kuusi KONE MonoSpace® hissiä. Hissit ovat varustettu energiatehokkailla KONE EcoDisc® -nostokoneistoilla. Jalustaan tulee 34 KONE TravelMaster(TM) liukuporrasta. KONE E-Link -valvontajärjestelmä auttaa kiinteistöyhtiötä varmistamaan laitteiden sujuvan toiminnan Riverside Century Plazassa.

"Meille on suuri kunnia, että meidät on valittu innovatiivisten ja ekotehokkaiden ratkaisujemme perusteella projektiin", sanoo KONE Kiinan aluejohtaja William B. Johnson. "Olemme ylpeitä saadessamme tarjota maailmanluokan projektinhallintaamme erityiskorkean tornirakennuksen ja kaksi pilvenpiirtäjää käsittävään hankkeeseen."

Hankkeen rakennuttajana on Nanjing Global Era International Group ja pääurakoitsijana China Construction Eighth Engineering Division. Corp. Ltd.. Riverside Century Plazan on suunnitellut Pan-Pacific Design and Development Group. Rakennukset valmistuvat vuoden 2015 puolivälissä.

Tilaus kirjattiin vuoden 2012 toiselle neljännekselle.

Liisa Kivelä, ulkoisen viestinnän johtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4330

KONE kuuluu alansa johtaviin yrityksiin ja tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin. Eri asiakasryhmien tarpeiden ymmärtäminen on ohjannut yhtiön toimintaa jo sadan vuoden ajan. KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. Vuonna 2011 KONEen liikevaihto oli 5,2 miljardia euroa ja henkilöstömäärä keskimäärin 35 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.