KONEelle kaksi iF-muotoilupalkintoa

Lehdistötiedote Julkaistu 03.07.2014

KONE Oyj, lehdistötiedote, 07.03.2014

KONE on voittanut kaksi arvostettua iF-muotoilupalkintoa vuoden 2014 kilpailussa. Voittaneet tuotteet olivat kosketusnäyttöinen KSP 858 -kohdeohjauspaneeli ja RL20-hissivalaisin. IF-muotoilupalkintoja on jaettu tunnustuksena erinomaisista saavutuksista suunnittelun saralla jo 60 vuoden ajan. Vuonna 2014 kilpailuun osallistui kaikkiaan yli 3 000 tuotetta. Tuomaristo otti tuotteiden arvostelussa huomioon suunnittelun laadun, käytetyt materiaalit sekä innovatiivisuuden.

Palkittu KSP 858 -kohdeohjauspaneeli sai tunnustusta innovatiivisesta teollisesta muotoilustaan. Tuotteessa perinteiset painonapit on korvattu intuitiivisellä ja helppokäyttöisellä kosketusnäytöllä.

"Kosketusnäytöt vaikuttavat tuotteiden käyttökokemuksiin enemmän kuin mikään mitä olen urani aikana nähnyt", sanoo KONEen muotoilujohtaja Timo Tiainen. "Rakennukset muuttuvat jatkuvasti entistä älykkäämmiksi ja meidän tulee vastata tähän kehitykseen valmistamalla helppokäyttöisiä tuotteita. Kosketusnäytöt ja digitaalisuus ovat seuraava askel rakennusten älykkäässä muotoilussa".

KONE RL20 on hisseihin optimoitu valaisinratkaisu, jonka ajaton ja pelkistetty muotoilu istuu luontevasti useimpiin uusiin ja vanhoihin hissikoreihin. Valaisin suuntaa lämmön pois rakenteista, mikä pidentää valaisimen käyttöikää merkittävästi. RL20-hissivalaisin kilpaili valaisinsarjassa, johon osallistuu yleensä vain valaisimiin erikoistuneita yrityksiä.

IF-suunnittelupalkintojen myötä KONEen muotoilu jatkaa voittokulkuaan. Yrityksen tuotteille ja ratkaisuille on aikaisemmin myönnetty arvostettu GOOD DESIGN -palkinto 2008, 2009 ja 2013. KONE on myös palkittu red dot -kilpailussa vuonna 2012. Lisäksi nyt palkitut KSP 858 -kohdeohjauspaneeli sekä KONE RL20 ovat saaneet kunniamaininnan vuoden 2014 Fennia Prize -muotoilukilpailussa.

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/tiedotteet julkaistuja lehdistötiedotteita:

- 3.2. 2014: KONEeelle neljä arvostettua GOOD DESIGN -palkintoa

- 7.6. 2012: KONEelle neljä arvostettua red dot -muotoilupalkintoa

- 28.1. 2010: KONEen signalisaatiokonseptille arvostettu GOOD DESIGN -palkinto

- 23.1. 2009: KONEesta ensimmäinen arvostetun GOOD DESIGN -palkinnon voittanut hissiyhtiö

Kuvia on saatavilla KONEen kuvapankissa.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4775

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Tavoitteenamme on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä vai maailmassa. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita, automaattiovia ja integroituja ratkaisuja parantamaan käyttäjäkokemusta rakennuksissa ja niiden välillä. KONEen palvelut kattavat rakennuksen koko elinkaaren, alkaen suunnittelupalveluista aina laitteiden huoltoon, korjauksiin ja modernisointiin. Vuonna 2013 KONEen liikevaihto oli 6,9 miljardia euroa ja vuoden 2013 lopulla henkilöstömäärä yli 43 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.