KONEelle tilaus Malesian korkeimpaan rakennukseen, KL118-pilvenpiirtäjään

Lehdistötiedote Julkaistu 06.25.2014

KONE Oyj, lehdistötiedote, 25.6.2014

KONE toimittaa 105 hissiä ja liukuporrasta Malesian Kuala Lumpuriin rakennettavaan KL118-pilvenpiirtäjään. KL118:n yhteensä 400 000 neliömetrin tiloihin tulee asuntoja, hotelli sekä liiketiloja, ja sen odotetaan olevan valmistuttuaan vuonna 2019 Malesian korkein rakennus. 118-kerroksinen pilvenpiirtäjä on yhteydessä metroasemaan, ja projektin toisessa vaiheessa siihen rakennetaan vielä kolme tornirakennusta lisää.

Parhaan käyttäjäkokemuksen ja tehokkaan tilankäytön varmistamiseksi kohteeseen asennetaan 18 KONE TravelMaster(TM) -liukuporrasta, 23 konehuoneetonta KONE MonoSpace® -hissiä, 23 KONE MiniSpace(TM) -hissiä, 37 kaksikorista KONE DoubleDeck -hissiä sekä KONE People Flow Intelligence -ratkaisuja, kuten uusi kosketusnäytöllinen kohdeohjausjärjestelmä. KONEen energiatehokkaat hissit auttavat osaltaan rakennusta saavuttamaan LEED Gold tai Platinum -sertifioinnin.
KL118-pilvenpiirtäjään asennettavan 12 hissin matkustusnopeus on 10m/s ja näistä 11 ovat KONE DoubleDeck -hissejä. Tämän lisäksi rakennuksessa on kaksi 8 m/s kulkevaa näköalatasanteelle vievää DoubleDeck -hissiä, ja kaksi 9 m/s kulkevaa palveluhissiä, jotka kulkevat lähes 500 metrin korkeuteen.

Rakennukseen asennettavat neljä KONE JumpLift -hissiä parantavat KL118:n rakennusprojektin turvallisuutta ja nopeuttava töiden etenemistä lyhyempien käyttökatkosten ja julkisivun nopeamman umpeen saamisen myötä. KONE JumpLift -hissit vähentävät tuntuvasti rakennustyöntekijöiden odottamiseen kuluvaa aikaa, sujuvoittavat rakennustyöntekijöiden liikkumista, ja takaavat turvallisemmat ja miellyttävämmät kuljetukset.

Lisäksi KL118:n hissit varustetaan asukkaiden automaattisella evakuointijärjestelmällä. Hätätilanteessa rakennuksen käyttäjät saavat kohdeohjausjärjestelmän näytölle jokaisessa kerroksessa automaattisesti evakuointiin liittyviä viestejä ja ohjeita.

KL118-pilvenpiirtäjän rakennuttajana toimii PNB Merdeka Ventures Sdn Bhd ja sen projektinhallinnasta vastaa Turner International.

"On hienoa olla mukana tässä maamerkkiprojektissa Malesiassa", toteaa KONEen Aasian ja Tyynenmeren ja Lähi-idän aluejohtaja Noud Veeger. "Yhteistyössä PNB:n ja Turnerin kanssa pystyimme innovatiivisen teknologiamme ja ihmisvirtojen suunnitteluun liittyvän osaamisemme ansiosta tarjoamaan parhaan ratkaisun kohteeseen."

Tilaus kirjattiin vuoden 2014 toiselle neljännekselle.
Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/tiedotteet julkaistuja uutisia KONEen saamista tilauksista:

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 204 75 4775, media@kone.com

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Tavoitteenamme on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita, automaattiovia ja integroituja ratkaisuja parantamaan käyttäjäkokemusta rakennuksissa ja niiden välillä. KONEen palvelut kattavat rakennuksen koko elinkaaren, alkaen suunnittelupalveluista aina laitteiden huoltoon, korjauksiin ja modernisointiin. Vuonna 2013 KONEen liikevaihto oli 6,9 miljardia euroa ja vuoden 2013 lopulla henkilöstömäärä oli yli 43 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.